When I wake up in my make up.

hejsan tänkte bara tipsa om en bra bok den heter:
''Bara inte du'', jag har inte läst klart den riktigt än men än så länge, har den bra :P

ur boken :
''men Markus är allvarlig nu. Han halar upp
en liten plastpåse med vitt pulver i botten.
jag känner hjärtat slår fortare.
-Är det.....?
-Snö, Säger Markus, Ja.
Det flimrar till i huvudet. Jag vill och jag vill  inte.
Men att prova en enda gång kan väll inte vara så farligt?
Allt är så rörigt just nu, obegripligt och svårhanterligt.
Markus hämtar en tallrik och lägger försoktigt upp två
tunna linor av det vita pulvret. Mina tallrikar är mörkblå,
så det vita blir ännu vitare i kontrast. Jag förstår varför de
kallar kokainet för snö. Nä linorna ligger prydligt på plats
fiskar markus upp en hundralapp ur fickan, rullar ihop
den till ett litet rör och visar hur man sticker upp det högt
i ena näsborren, håller för den andra och drar in pulvret
i ett snabbt, hårt andetag.
Så räcker han sedeln till mig.''

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0