It's not your whole life It's only one day, you haven't thrown everything away.

vad ska man säga?
Livet har sina ups and downs, allt är inte en dans på rosor, man kan inte få allt man vill ha. Livet är inte perfekt, du är inte perfekt. Va glad för det! De är jag. Jag vill inte vara någon bortskämd liten snorvalp som får allt hon pekar på, jag vill inte vara som alla andra. Jag har min egen stil, mina egna kläder och min egna musiksmak. Ingen ska få klanka ner på mig!
Men ibland när man vill ha något/någon så mycket så att det gör alldeles ont, och det är ist någon annan som har turen att få de. Då vill man bara försvinna.

Och vissa dagar finns det bara inte ord om hur mycket man vill gå tillbaka och ändra.
Man kan ligga sömnlös flera nätter i rad och bara tänka på vad man kunde gör ist, för att göra det bättre. Hela ens dag kan gå ut på att bara deppa sönder för att man tkr själv att man är ett stort jävla misstag... Samtidigt som man innerst inne vet man inte är något förbannat misstag så, ja, jag vet inte, man bara vill försvinna. Det känns som om alla glor på en när man går egenom korridoren i skola, inte av bra skäl. Utan av andra skäl, just dom skälen att jag är ett misstag. Sen börjar allt snurrar, tankarna kring hur man ser ut. Ser jag jätte tjock ut i dom här brallorna! Men tröjan då?
Och jag vet hur det känns att bli ner trampad, och hur det känns när ens självförtroende går från topp ner till botten. Jag är där, jag är nere på botten.
Och jag vet hur det är att bli jämförd med någon hela tiden, och jag vet hur det känns när den man blir jämförd alltid är bättre än, en själv.
Jag hatar det! Ibland hatar jag allt, det här har varit en sån vecka.
Men imorn är det fredag och sen äntligen helg, sen börjar en ny vecka med förhopningarna om att bli fantastisk.
Så mitt tips till er vilsna själar som mig själv, där ute:
Håll huvudet högt, stå på dig själv, och framförallt var stolt över att du är du! Vi (om man inte är tvillingar, haha) är som snö flingor, den ena är inte den andra lik. Det finns bara en som du!

PUSS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0