♥ Dag 27 – Min favoritplats

(skippar 25 och 26)

Min absoluta favorit plats på hela jorden är mitt andra hem,
 Härjedalen.
Vackrare ställe får man leta efter, jag är så
sjukt stolt och glad över att jag har mina rötter där.
Både min farmor och farfar kommer
därifrån, och jag har varit där sen jag föddes, minst.
Jag räknar det verkligen som mitt andra hem,
 speciellt Högvålen och Gunnars.
 Gunnars ligger ngr mil ifrån
Högvålen, på vintern kan man inte ta sig dit med bil, utan
man får åka skidor eller skoter,
men på sommaren går det med bil.
Min farfar kommer ifrån Högvålen,
och min farmor från Gunnars.
I det hus som min farfar bodde i som barn,
har jag så otroligt många fina minnen,
där har många fina påskfiranden tagit plats,
där har jag lekt med mina släktingar som barn.
Men vi använder tyvärr inte den stugan längre eftersom att den har sålts,
så nu har vi husvagn i en by som heter Råndalen.
Min farmor har en stuga i Gunnars.
 När hon var liten var det ett ruckel måste jag nästan säga
men det är underbart ändå.
Det bästa som finns är när man sitter i bilen och det är bara
några km kvar innan vi är framme, när man måste stanna för att
släppa över en flock på renar på ca 200st över vägen.
Då känner jag mig hemma...


Kyrkan i Högvålen som bara står ett par meter i från Farfars barndomshem.



Härjedalens landskaps sköld.


Högvålen sveriges högst belägna by 830 m.öh, jag är så stolt över att kalla det för mitt andra hem.

Råndalen, bilden är tagen bara ngr meter ifrån våran husvagn.


<3


(alla bilder är från Google, kan lägga upp bilder där ifrån som jag tagit sen, har inga på denna dator)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0